fredag 15 juli 2011

Det började med ett klassiskt klockmakarskämt sedan [Ur]artade allting

Detta inlägg kommer att handla om klockmakare. Den här gången började det med att min gode vän & broder Peter Nilsson skickade ett klassiskt skämt:
- vad kallar man en arg klockmakare?
- Ursinnig.

doc

I mitt förra inlägg skrev jag en del om “födslovärkarna” till alla dessa ord-skämt. Ovanstående är ett praktexempel på hur det kan börja! Ett SMS med en ordvits och genast börjar hjärnan att snurra. Jag och min kära hustru satt i bilen från Vadstena till Söderby & kom på den ena varianten på den andra på “ur”. Det kom även ett till skämt från den gode Peter (se nedan).

- Vad kallar man den första klockmakaren?
- [Ur]typen.

Varifrån kom han eller hon?
- Ur.

- Var bor klockmakarna idag?
- [Ur]uguay.

- Vad har klockmakaren för konst på väggarna?
- [Ur]tavlor.

- Vad har klockmakaren när han har ont?
- [Ur][verk].

- Vad kallar man den förste personen som köpte en klocka?
- [Ur]kunden.

Varför brukar kvinnliga klockmakare bära dekolletage?
- det är en [ur]ringning. (Peters)

Några favoritfilmer:
Watchmen  (watch= klocka….)


Klockan klämtar för dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar