onsdag 10 september 2014

Måndagskvällar är Bandykvällar ~ en källa till "ord - vridar - inspiration"

Igår var jag på företagshälsovården & fick reda på att jag faktiskt har bra värden. Jag har gått ner till ca 87kg. Det känns väldigt bra. Denna gången går det i väldigt lätt lutande utförsbacke med viktminskning istället för som på det glada 90-talet när jag gick ner 10kg på 3½ månad med intensivt joggande och springande 4 dagar i veckan.


Varje måndag spelar jag bandy med arbetskamrater & andra kompisar. Det ger otroligt mycket i konditionsförbättring (vi får se nästa vecka, då skall jag sitta på träningscykel i 6 minuter på företagshälsovården.) Men framför allt har vi väldigt roligt & flera ordvitsare och ordböjare finns i sällskapet. I måndags pratade vi om något så "manligt" som att dricka öl Vilka [svep]-skäl kan man behöva egentligen för att börja dricka? Vilka [själ] behöver man i kyrkan för att göra någonting? Den ena själen till den andra när de skulle skiljas åt: - [soul]-ong


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar