måndag 12 december 2011

“Tanten”; rolig förmiddag med rulltrappor; ny lek & en dikt till min dotter

Ännu en måndag med min älskade Malva! Vi åkte till “Tanten”, dvs. Gunhild som vi köpte Nelly av. Hon blir trimmad, nuförtiden av en av Gunhilds padawans, Wiola.
För att få tiden att gå ringde vi till farfar som jobbar i Nacka. Pappa jobbar på kyrkjobbet och farfar på datajobbet. Han var på möte inne i stan. Vi åkte till S.t Eskil för att lämna in ett kvitto, ingen Karin eller Magnus eller Anna eller Elisabet, Micke eller Janne. Malvas kommentar “var är mina kompisar?” Nere hos tjejerna på  administrationen och bokningen gick hon resolut till Marikas kontor, det var dit hon skulle. Nåväl, Lotta i Tyresö, det var länge sedan. Nepp, hon var upptagen med massa ärenden tillsammans med PH. Då gick vi in i Haninge Centrum och Malva fick pannkakor med sylt och glass, vi åkte i alla rulltrappor och tittade på fiskar och gnagare i djuraffären. Vi hade en underbart rolig förmiddag.

Malvas humor är barnsligt enkel. Hon gör ett semihögt ljud och jag låtsas bli rädd och hoppar till – mycket roligt. Men nu har hon börjat med en ny lek. Idag så satt hon i bilen och sade “långt, långt, borta. Säg det!” När jag upprepar vad hon säger, skrattar hon glatt. Fascinerande att se henne utvecklas även här.

Det största miraklet!

Kära barn, Du skrattar så glatt.
Mitt hjärta slår så stolt att jag får fnatt.
Dina glada skratt som är det vackraste jag vet,
får mig att gråta av stolthet.
Kära vackra barn, Du är det dyrbaraste jag har,
jag är ödmjuk och stolt att jag får vara Din far.
Rött hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar