måndag 27 juni 2011

Jonas Gardell, “humor-etik”, EP-skämt, Julius Caesar

“Det farliga är inte att bli skämtad om, det farliga är att bli osynliggjord”
Jonas Gardell, En finstämd kväll med Jonas Gardell, “Den utvecklingsstörde pojken”

Jag har alltid gillat Jonas Gardell som komiker, han har en förmåga att fånga publiken, få dem att skratta & sedan med ett ord, betoning eller kroppsspråk , fastnar skratten i halsen. Man får en eftertanke till vad man egentligen skrattar åt.

 

Citatet ovan har fastnat och följt med mig i min “humor-etik”.

Jag har epilepsi & för mig personligen känns  det OK att skämta om det, bl.a. bygger det på just ovanstående citat. Det finns garanterat fler grupper eller kategorier i samhället som resonerar på sammalundavis som mig. Därför följer nedan några av mina EP-skämt:

-Hur utreder doktorn sina patienter?
- Från fall till fall.

Patienten till doktorn:
- Var det ett långt anfall doktorn?
- Nej, nej, det var snabba ryck.

Vilka rocklåtar gillar man om man har epilepsi?
Twist and shout & Shake Rattle and Roll.

Vilken favoritfilm har man?
Falling Down

Vilken plats i laget har man?
Anfallsspelare

Nåväl, det finns fler finns EP-skämt på lager kommer en annan gång

En av många kända personer med epilepsi är Julius Caesar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar